OBECNÁ USTANOVENÍ:
- Tyto záruční a reklamační podmínky platí pro nákup a uplatnění reklamace v internetovém obchodě www.bittneropocno.cz. Podmínky blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího. Tyto záruční a reklamační podmínky jsou nedílnou součástí uzavřené kupní smlouvy a vztahují se jak na spotřebitele, tak i na podnikatele dle podmínek uvedených níže. Spotřebitelem je každý člověk, který uzavírá smlouvu s prodávajícím mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání.
- Nedílnou součástí uzavřené kupní smlouvy mezi kupujícím a prodávajícím jsou rovněž Obchodní podmínky.
- Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Je-li smluvní stranou spotřebitel, řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.) a zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.). Je-li smluvní stranou podnikatel (nikoli spotřebitel), řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.), vše v platném a účinném znění.
- Prodávající neodpovídá za vady v těchto případech:
- je-li vada na zboží v době převzetí a pro takovou vadu je sjednána sleva z kupní ceny,
- jde-li o zboží použité a vada odpovídá míře používání nebo opotřebení, které mělo zboží při převzetí kupujícím,
- vada vznikla na věci opotřebením způsobeným obvyklým užíváním nebo vyplývá-li to z povahy věci, např. uplynutí životnosti,
- je způsobena kupujícím a vznikla nesprávným užíváním, skladováním, nesprávnou údržbou, zásahem kupujícího, či mechanickým poškozením,
- vada vznikla v důsledku vnějších událostí, mimo vliv prodávajícího.
2. ODPOVĚDNOST ZA VADY:
- Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady.
- Prodávající odpovídá kupujícímu, který je spotřebitelem, za vady vzniklé po převzetí zboží v 24měsíční záruční době, není-li uvedena jiná doba. Podnikateli se zákonná záruční doba neposkytuje.
- U podnikatelů zakládá práva z vadného plnění pouze vada, kterou mělo zboží při přechodu nebezpečí škody na zboží, ačkoliv se projeví až později.
- Prodávající odpovídá kupujícímu zejména za to, že v době, kdy kupující zboží převzal:
- má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li toto ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a reklamu na zboží,
- prodávající odpovídá také za to, že se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
- že zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
- prodávající dále odpovídá za to, že je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
- že zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
- Za vadu plnění se nepovažuje překážka způsobená vyšší mocí.
- Při uplatnění záruky má kupující, který je spotřebitelem:
- jde-li o vadu odstranitelnou, právo na bezplatné, řádné a včasné odstranění vady, na opravu, právo na výměnu vadného zboží nebo vadné součásti, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, a není-li takový postup možný, právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupit od kupní smlouvy.
- jde-li o vadu neodstranitelnou bránící řádnému užívání zboží, právo na výměnu vadného zboží nebo odstoupit od kupní smlouvy.
- jde-li o vady odstranitelné vyskytující se ve větším počtu nebo opakovaně a bránící řádnému užívání zboží, právo na výměnu vadného zboží nebo odstoupit od kupní smlouvy. V souladu s rozhodovací praxí obecných soudů prodávající za větší počet vad považují tři vady vyskytující se na věci současně, za vady vyskytující se opakovaně považuje trojí uznání reklamace téže vady na věci.
- jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li výměnu věci, právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupit od kupní smlouvy.
3. REKLAMACE DORUČENÍ ZÁSILKY:
- Prodávající odpovídá spotřebiteli za dodání zboží, které je ve shodě s kupní smlouvou.
4. ZPŮSOB UPLATNĚNÍ REKLAMACE:
- Reklamaci lze uplatnit na webu na e-mailu info@bittneropocno.cz nebo osobně v naší prodejně (Kupkovo nám. 138, Opočno, 51773).
- Formulář nebo průvodní dopis k uplatňované reklamaci musí obsahovat kontaktní údaje kupujícího, popis závady a požadavek na způsob vyřízení reklamace.
- Reklamované zboží je třeba doručit osobně do naší prodejny nebo zaslat na Kupkovo nám. 138, Opočno, 51773.
- Kupující při uplatnění reklamace prokáže, že mu náleží právo uplatnit reklamaci, zejména doloží datum koupě, a to buď předložením prodejního dokladu, popř. jiným věrohodným způsobem.
- Zboží určené na reklamaci zasílané přepravcem musí být zabaleno tak, aby nedošlo k dalšímu poškození přepravou.
5. ZVLÁŠTNÍ USTANOVENÍ PRO REKLAMACE SPOTŘEBITELŮ
- Prodávající ihned, případně nejpozději do tří pracovních dnů ve složitějších případech, rozhodne o reklamaci kupujícího, který je spotřebitelem, případně o tom, že je k rozhodnutí potřebné odborné posouzení. Informaci o nutnosti odborného posouzení prodávající kupujícímu v této lhůtě sdělí.
- Při uplatnění reklamace kupující (spotřebitel) obdrží písemné potvrzení – reklamační protokol, sloužící jako doklad při vypořádání reklamace. V reklamačním protokolu jsou uvedeny informace o tom, kdy byla reklamace uplatněna, co je jejím obsahem a jaký způsob vyřízení reklamace tento kupující požaduje.
- U spotřebitelů se má za to, že v případě, že se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí, bylo zboží vadné již při převzetí. Jinak je kupující, který je spotřebitelem, oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí.
- Je-li na prodávaném zboží, na jeho obalu, v návodu připojenému ke zboží nebo v reklamě v souladu s jinými právními předpisy uvedena doba, po kterou lze zboží použít, použijí se ustanovení o záruce za jakost. Zárukou za jakost se prodávající kupujícím, kteří jsou spotřebitelé, zavazuje, že zboží bude po určitou dobu způsobilé k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti.
- Pokud kupující vytknul vadu zboží oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění ani záruční doba po dobu, po kterou nemůže vadné zboží užívat.
- Reklamace včetně odstranění vady musí být u kupujících (spotřebitelů) vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění, pokud se prodávající s kupujícím písemně nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty se takovému kupujícímu přiznávají stejná práva, jako by se jednalo o neodstranitelnou vadu.
- Prodávající vyrozumí kupujícího (spotřebitele) o vyřízení reklamace prostřednictvím kontaktu, který v reklamaci uvedl, ve lhůtě pro vyřízení reklamace, do té doby se má za to, že reklamace vyřízena nebyla.
- Prodávající nebo jiný podnikatel určený dle záručního listu k vyřízení reklamace vždy vydá kupujícímu (spotřebiteli) písemné potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, o zjištěných závadách a formě jejich odstranění, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání. Pro případ zamítnuté reklamace prodávající spotřebiteli vydá písemné odůvodnění tohoto zamítnutí. Doporučujeme kupujícímu si tato potvrzení uchovávat po dobu platnosti záruky.
6. DOPRAVA REKLAMOVANÉHO ZBOŽÍ:
- V případě zaslání kupující postupuje podle instrukcí v článku “reklamace a vrácení zboží”. Po vyřízení reklamace bude kupující vyzván k vyzvednutí zboží. V případě zájmu může být po dohodě zboží kupujícímu zasláno (poštou nebo spediční firmou).
- Při zaslání reklamace na dobírku nebude prodávajícím přebrána.
- Kupující, který je spotřebitelem, má při uznané reklamaci právo na úhradu účelně vynaložených nákladů na uplatnění reklamace, tyto náklady jsou chápány jako nejnižší možné. O proplacení těchto nákladů musí takový kupující požádat bez zbytečného odkladu, nejpozději však do jednoho měsíce od konce lhůty pro uplatnění práv z vadného plnění, jinak mu nemusí být přiznáno.